Igor Mitoraj. Γερμανοπολωνός γλύπτης
Τα γλυπτά του εμπνευσμένα από την κλασική εποχή
εύθραστα, γδαρμένα, ακρωτηριασμένα , τραυματισμένα
ομοιώματα της ανθρώπινης ψυχής.
Κωστελετος Δημήτριος Igor Mitoraj
1944-2014
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΡΑΥΣΜΑ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΡΑΥΜΑ
Δ. Κωστελέτος
Πρόκειται για ένα γλυπτό, που εδώ παραπέμπει στην αρχαϊκή γλυπτική, επιζητώντας ένα διάλογο με την τέχνη αυτή του αρχαίου κόσμου, που μαρτυρά για το πρώτο άνοιγμα του ανθρώπου εντος του ορίζοντα του φυσικού κόσμου . Κανει ένα σχόλιο για το αμφισημο της ομορφιάς, παρουσιάζοντας το φωτεινό μαζί με το σκοτεινό-τραυματικό, πάνω στο αποσπασμα - σώμα της.
Πανω στο αρχαϊκό, θρυμματισμένο μέλος, με το αινιγματικό χαμόγελο και την πρώτη δειλή κίνηση, που μας παραδόθηκε, προκαλείται απο τον καλλιτέχνη μια επέμβαση η παραμόρφωση, ώστε να μετατοπιστεί το σημασιολογικό ενδιαφέρον στο τραύμα, στίγμα, μοίρα-μερίδιο, πληγή, δεσμά, ώστε να τεθούν, το ίδιο έντονα με πρωταρχικους ορους, νέα ζητήματα για την ανθρώπινη συνθηκη-ψυχισμό και την ανάδειξη του πόνου,που τον συνέχει .
1944-2014
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΡΑΥΣΜΑ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΡΑΥΜΑ
Δ. Κωστελέτος
Πρόκειται για ένα γλυπτό, που εδώ παραπέμπει στην αρχαϊκή γλυπτική, επιζητώντας ένα διάλογο με την τέχνη αυτή του αρχαίου κόσμου, που μαρτυρά για το πρώτο άνοιγμα του ανθρώπου εντος του ορίζοντα του φυσικού κόσμου . Κανει ένα σχόλιο για το αμφισημο της ομορφιάς, παρουσιάζοντας το φωτεινό μαζί με το σκοτεινό-τραυματικό, πάνω στο αποσπασμα - σώμα της.
Πανω στο αρχαϊκό, θρυμματισμένο μέλος, με το αινιγματικό χαμόγελο και την πρώτη δειλή κίνηση, που μας παραδόθηκε, προκαλείται απο τον καλλιτέχνη μια επέμβαση η παραμόρφωση, ώστε να μετατοπιστεί το σημασιολογικό ενδιαφέρον στο τραύμα, στίγμα, μοίρα-μερίδιο, πληγή, δεσμά, ώστε να τεθούν, το ίδιο έντονα με πρωταρχικους ορους, νέα ζητήματα για την ανθρώπινη συνθηκη-ψυχισμό και την ανάδειξη του πόνου,που τον συνέχει .
Πηγή: ΑΣτάικου
Ανάρτηση: ΑΣτάικου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου