Πέμπτη 1 Ιουλίου 2021

Ε. Χ. Γονατάς









Ε. Χ. Γονατάς

''Δεν κατασκευάζω όνειρα. Δεν είμαι “ονειροποιός”. Ό,τι γράφω, είναι βιωμένο. Και το φανταστικό στοιχείο που βλέπουν στο έργο μου είναι στην ουσία το παράλογο, έχει σχέση με τον διχασμό της πραγματικότητας.''

''Δεν είμαι του φανταστικού συγγραφέας… δεν είμαι συγγραφέας ούτε του εξαιρετικού, είμαι συγγραφέας της εξαίρεσης.''

''Εγώ έψαχνα το μοντέρνο μέσα στο παλιό'', ''Εζησα, ταξίδεψα, δημιούργησα ένα αισθητικό περιβάλλον. Ξέρω πως έχω κάνει ελάχιστα, αλλά είναι αληθινά.''

Συνέντευξη στην Αναστασία Νατσινά, Διαβάζω 2003

''Εγώ δεν είμαι λογοτέχνης, είμαι καλλιτέχνης...δεν είμαι ποιητής αλλά έχω ποιητική συνείδηση… δεν μ’ αρέσει το εγκεφαλικό στην τέχνη αναζητώ το διφορούμενο… το όνειρο είναι η πραγματικότητα από την ανάποδη…''

Συνέντευξη στη Μικέλα Χαρτουλάρη, Τα Νέα 04.06.94

Ο Επαμεινώνδας Γονατάς 1924-2006 γεννήθηκε και έζησε στην Αθήνα. Η καταγωγή του ήταν από το Αϊβαλί. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και άσκησε τη δικηγορία. Στη λογοτεχνία πρωτοεμφανίστηκε το 1944 με τη δημοσίευση του ποιήματος "Η μικρή εξοχική μας πόλη" στο περιοδικό "Παλμός" με το ψευδώνυμο Ε. Γόνης. Ακολούθησε το 1945 η έκδοση του αφηγήματος "Ο ταξιδιώτης". Δεκατέσσερα χρόνια αργότερα εξέδωσε τη συλλογή ποιητικών πεζών "Η κρύπτη".

Συνεργάστηκε με τον Δ. Π. Παπαδίτσα στην έκδοση του βραχύβιου περιοδικού "Πρώτη Ύλη"(1959–1961) και ανέπτυξε φιλίες με καλλιτέχνες όπως οι Νίκος Εγγονόπουλος, Νίκος Καχτίτσης και Μίλτος Σαχτούρης.



Πηγή: ΑΣτάικου Ανάρτηση: ΑΣτάικου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

AKLITON Παλαιότερα Χρονολόγια

2023  μην σπρώχνεστε να υμνήσετε τα κόμματά σας δε βλέπετε ότι είναι ο απαραίτητος σκώρος των οστεοφυλακίων τους;; μην υμνείτε τους σκώρους ...