Ενας Διάλογος
Πάμε ....ολοταχώς για το τελικό σταθμό που σχεδιάζουν
Τι ζητούν;;
Όλα τους τα εχουμε δώσει ;;
Μα τι θέλουν και δεν μας αφήνουν ήσυχους;;
Να σχεδιάσουμε τις γιορτινές μέρες όπως τις βλεπουμε στο Vogue για παράδειγμα ;;
Γιατί τόσος κόσμος φωνάζει ;; Είναι μίζεροι μέρες γιορτινές
Τι θέλουν ;;
Να απαντήσω και κόψε την καλημέρα
Θέλουν να δηλώσεις τα εξής::
Εγώ δεν είμαι εγώ
Εγώ δεν είμαι άνθρωπος
Δεν είμαι γυναίκα
Ουτε μάνα να είσαι Και να ελέγχουν την πορεία σου οτι θα γίνεις στείρα
Να σε ελέγχουν μέχρι και στο WC
Να σε φωτογραφίζουν μέσω τεχνολογίας στο κρεβάτι σου
Να χωθούν πλήρως στο υποσυνείδητο (που το κάνουν χρόνια) και να σε καθοδηγούν σε επιλογές αγορές και γούστα
Να μιλάς χαϊδευτικά μέσω εσωτερικού υποβολέα για να ελέγχεις καλύτερα τις συνανστροφές
Να χωνεσαι στο σεξ ασύδοτα γιατί δεν θα θεωρείσαι θηλυκό
Να δέχεσαι οτι σου ζητούν και σε ότι σε προσβάλλουν οταν ειδικά έχει απολαβές
Να μένεις σε πόλεις ελεγχόμενες ως φυλακισμένη αλλά ως ημίτρελη σχιζοφρενής , να μη το βλέπεις
Και είναι ένα μικρό μέρος αυτά που σου γράφω
Αν πάμε στο ζήτημα της ψυχής είναι τα πράγματα ακραία
Αλλά εκεί το κάθε κάθαρμα δεν παίζει μόνο του μονότερμα
Υπάρχει και Αυτός που επετρεψε να είμαστε εδώ στην λεωφόρο και να λέμε τέτοια
---------Μα τι λές χρυσή μου ;;Εσύ αφαιρείς τις απόλυτες ανάγκες μου
ΟΚ φεύγω
Κάποια στιγμή είναι πιθανόν να συνέλθεις
ται τικ , έφυγε η 1η παρουσία που βλέπει
η άλλη η 2η άνοιξε το κινητο να δει που θα βολτάρει
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Η σύληση της Ομηρικής Αμφιγένειας
Είναι πολλά αλλά δεν τα γράφω
Τους ευνοεί να τα γράφει κάποιος
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Για την Αρχαία Πελλάνα
Αν τελικά το διαδίκτυο μπορεί να ευαισθητοποιεί, ας απευθύνω (και πάλι) έκκληση για την Αρχαία Πελλάνα της Λακωνίας και δεν θα σταματήσω μέχρι να υπάρξει ανταπόκριση. Στο χωριό της Πελλάνας, μου λέγανε ότι η σπουδαία αυτή αρχαία θέση της Λακωνίας, μπαζώθηκε. Δεν ξέρω αν μπορώ να επιβεβαιώσω κάτι τέτοιο, επιβεβαιώνω ό,τι είδαν τα μάτια μου και η Αρχαία Πελλάνα ανάμεσα στις 1012 αρχαίες θέσεις που έχει καταγράψει το ημερολόγιο μου εντός και εκτός Ελλάδας, κατέχει μια αλγεινή θέση: Είναι ίσως ο πιο εγκαταλελειμμένος χώρος που έχω δει μαζί με τον "δωρικό κτήριο" του Θορικού Λαυρεωτικής. Η εικόνα του είναι σοκαριστική, δεν έχω ξαναδεί τόση απαξίωση. Έμοιαζε με γροθιά στο στομάχι. Απευθύνω έκκληση και πάλι, με αγάπη και προς την τοπική κοινωνία που το επιθυμεί. Σώστε και αναδείξτε την Αρχαία Πελλάνα. Αξίζει, όπως όλα τα μνημεία μας, μια καλύτερη θέση.
Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕΝΔΑΙΟΥ ΠΑΙΩΝΙΟΥ
Το άγαλμα της Νίκης του Παιωνίου είναι αριστούργημα της γλυπτικής τέχνης της αρχαίας Ελλάδας. Βρέθηκε το 1875 στην Ολυμπία από γερμανικές αρχαιολογικές ανασκαφές και εκτίθεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας.
Είναι φτιαγμένο από μάρμαρο της Πάρου.
Έχει συνολικό ύψος 2,90 μέτρα μέχρι την κορυφή των φτερών, ενώ ήταν τοποθετημένο επάνω σε τριγωνικό κίονα ύψους 9 μέτρων, έτσι, συνολικά το ύψος φτάνει τα 12 μέτρα. Είναι η στιγμή που η Θεά Νίκη κατεβαίνει από τον ουρανό στη γη,
σταλμένη από τους θεούς για να φέρει την πολυπόθητη νίκη. Φοράει αραχνοΰφαντο ένδυμα που καλύπτει τους αστραγάλους και στερεώνεται ψηλά στον ένα ώμο,αφήνοντας το ένα στήθος γυμνό. Κρατούσε, σύμφωνα με τη περιγραφή του Παυσανία, κλαδί φοινικιάς με το ένα χέρι και στεφάνι αγριελιάς με το άλλο. Πατάει με την άκρη των δακτύλων του ενός ποδιού στη γη ενώ ετοιμάζεται να ακουμπήσει και το άλλο πόδι. Δίπλα της, καταγής, διακρίνεται το κεφάλι ενός αετού, σύμβολο του Θεού Δία.
Η Νίκη, μαζί με τον αετό που την συνοδεύει, είναι αλληγορική εικόνα που μας παρουσιάζει την στιγμή της τιθασεύσεως του πεπρωμένου.
Το άγαλμα αυτό παριστάνει με μοναδικό και μέχρι σήμερα αξεπέραστο τρόπο στην γλυπτική όλων των εποχών την ευνοϊκή έκβαση του πολέμου.
Είναι το καλύτερα σωζόμενο έργο του Παιωνίου, ο οποίος θεωρούνταν κορυφαίος γλύπτης της εποχής και καταγόταν από τη Μένδη της Μακεδονίας. Εξ άλλου, είναι το παλαιότερα γνωστό άγαλμα Νίκης, διότι είναι κατά 200 χρόνια περίπου παλαιότερο της άλλης περίφημης Νίκης που βρίσκεται στο Λούβρο. Οι συμμετρικές αναλογίες, η φυσικότητα, η χάρη και η ομορφιά της νεανικής γυναικείας μορφής της Νίκης, κατατάσσουν το έργο αυτό στα μοναδικά και αξεπέραστα έργα της κλασσικής περιόδου.
Το άγαλμα αρχικά βρίσκονταν στημένο πάνω σε ψηλό βάθρο έξω από το Ναό του Δία στην ανατολική του πλευρά. Ακόμα και σήμερα είναι ορατό το τριγωνικό βάθρο που έχει αποκατασταθεί και διατηρείται στο ένα τρίτο του αρχικού του ύψους. Φέρει ευανάγνωστα την επιγραφή:
Μεσσάνιοι και Ναυπάκτιοι ανέθεν Διί Ολυμπίω δεκάταν από των πολεμίων. Παιώνιος εποίησε Μενδαίος και τακρωτήρια ποιών επί τον ναόν ενίκα.
Δηλαδή: ''Οι Μεσσήνιοι και οι Ναυπάκτιοι το αφιέρωσαν στον Ολύμπιο Δία ως δέκατο από τα λάφυρα που έλαβαν από τους εχθρούς.
Το έφτιαξε ο Παιώνιος από τη Μένδη, που έφτιαξε και τα ακρωτήρια του ναού για τα οποία κέρδισε σε διαγωνισμό. Ο Παυσανίας λέει ότι οι Μεσσήνιοι έστησαν το αφιέρωμα αυτό, για να δοξάσουν τη νίκη τους επί των Λακεδαιμονίων.
Να τονίσουμε πως το όνομα των ηττημένων (Λακεδαιμόνιοι) δεν δηλώνεται στο βάθρο,αλλά σίγουρα κάθε επισκέπτης από τη πόλη της Σπάρτης θα ένοιωθε αμηχανία και ντροπή μπροστά στο μνημείο αυτό της σπαρτιατικής ήττας.
Χρονολογείται γύρω στα 421 π.Χ. και εντάσσεται στα γεγονότα του Πελοποννησιακού πολέμου. Το καλλιτεχνικό στιλ του αγάλματος έχει ομοιότητες με τα ακρωτήρια σε έναν ναό στην Δήλο και τα αγάλματα του μνημείου των Νηρηίδων που φτιάχτηκαν την ίδια εποχή.
------------------------------------------------




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου