Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2025

~ΑΛΦΑ--ΤΑΞΕΙΔΙΟΝ




ΑΡΧΑΙΑ και ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ
ΙΧ 72
Εύκολος Ερμείας, ώ πομένες, εν δε γάλακτι
χαίρων και δρυίνω σπενδόμενος μέλιτι
αλλ' ούχ Ηρακλέης, ένα δέ κτίλον ή παχύν άρνα
αιτεί καί πάντως έν θύος εκλέγεται.
--αλλά λύκους είργει.--τί δέ το πλέον εί το φυλαχθέν
ὀλλυται είτε λύκος είθ υπό του φύλακος;
ΙΧ 72
--οι απαιτήσεις του Ηρακλή
Εύκολος είναι ο Ερμής βοσκοί,
και με χαρά του δέχεται
το γάλα και το μέλι της δρυός
Μα όχι ο Ηρακλής.
Αυτός ζητά ένα κριάρι ή παχύ αρνί
και πάντως οπωσδήποτε διαλέγει ένα σφαχτάρι
Διώχνει τους λύκους, βέβαια
Μα ποιό το κέρδος τάχα, αν το πρόβατο που σώθηκε
το τρών οι λύκοι ή ο σωτήρας;;
ΑΚΛΙΤΟΝ ΑΣ

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


από τον Σάμουελ Μπέκετ

.....................................................................

Το μερικά χρόνια πριν,  ρηθέν από τον Μπέκετ περιγράφει με ακρίβεια την αίσθηση του κενού 
που βιώνει ο άνθρωπος.

Στίς αναφορές, παρατηρήσεις, περιγραφές για ένα μεγάλο διάστημα, ως χιονοστιβάδα βλέπαμε 
το άδειασμα ενός κόσμου από τον μανδύα που τον περιέβαλε.

Ο μανδύας αποτελείται από την καταγεγραμμένη πνευματική και στοχαστική αναζήτηση 
ως ένας παρατηρητής στο κοινωνείν
Ένας παρατηρητής όμως που αν τον απομάκρυνες έχανες την σύνδεση των ανθρώπινων σχέσεων.

Σήμερα βιώνουμε την απομάκρυνση του <παρατηρητἠ> 
Ταυτιζόμενη έννοια με την απομάκρυνση της <συνείδησης>

Εαν αφαιρεθούν αυτά τα κύρια χαρακτηριστικά της υπόστασης τότε βιώνουμε τότε νιώθουμε 
το άδειασμα εαυτού.
Ενα άδειασμα που παραπέμπει στην αυτοχειρία εν ζωή.

Και πώς επιστρέφεις;;

Με την ξαφνική συνειδητοποίηση οτι για να επιστρέψεις 
Εχεις την Υποχρέωση να Εκφράσεις τα εσωτερικά σου άδυτα στον  τόπο
των ανθρώπων που από εκείνη τη στιγμή η μορφή του εντός σου είναι ενότητα και ένα.

Και γιατί ξαφνικά;;

Πρώτον η περιγραφή της ευψυχίας στην λογοτεχνία ή στην εν γένει τέχνη 
σε μεγάλο βαθμό ανακουφίζει των αναγνώστη ή τον εκφραζόμενο εσωτερικό κόσμο κάποιου 
με ερέθισμα μέσω τέχνης.

Μετά το ερέθισμα ενσωματώνεται στην συνείδηση και μνήμη ως τέτοιο

Αλλά όμως δεν λειτουργεί ως  άναμμα ενός σπινθήρος που  διαπερνά την ουσία του ένθεου όντος.

Σπινθήρας εκπέμπεται από αυτός που γεννιέται ως δώρο εκ Θεού με αυτήν την φλόγα 

Και δεν αφορά λίγους
Καθ΄οτι φέρουν και την ένταση υποχρεωτικά να την διαφυλάξουν μαζί και την έκφραση του σνινθήρος 
στην ζείδωροι Γαία

Και δεν είναι λίγοι ουτε ελάχιστοι οι έχοντες την χάριν άνωθεν

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~









Πηγή: ΑΣτάικου Ανάρτηση: ΑΣτάικου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

~ΑΛΦΑ--ΤΑΞΕΙΔΙΟΝ

ΑΡΧΑΙΑ και ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ ΙΧ 72 Εύκολος Ερμείας, ώ πομένες, εν δε γάλακτι χαίρων και δ...