Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022

ΕΡΗΜΙΑΣ ΣΤΑΣΙΔΙ -4--






Σήμερα έβρεξε ο ουρανός μπαμπάκια 

Καθάρισε το σύμπαν και έσταξε στα μάτια μου λεμονανθό 

να τεντωθούν, να αντέξουν οι κόρες, να δουν μέχρι το τελικό φωτόνιο της δομής μας 

το δίκιο και την αδικία 

Πόσοι οδηγήθηκαν στον θάνατο με δόλο και απάτη , με σκοπό να οργανωθεί αυτό το αιμάτινο 

δέρμα σαν ασκός ταριχευμένος που μας κοιτά και χαιρέκακα θέλει να μας καταβροχθίσει;; 

Η μνήμη μου στην γιαγιά μου την Αννα 

Σ αυτή την προερχόμενη απο οικογένεια ευγενών παντρεμένη με τον γόνο επίσης οικογένειας 

αριστοκρατών και εξ αιτίας της γερμανικής κατοχής κατεστράφηκαν ολοσχερώς 

Τα γερμανικά καμιόνια φόρτωσαν για μια νύχτα και την επόμενη μέρα τα εμπορεύματα της 

επιχείρησης , υφάσματα κασμίρια και δαντέλες βελγίου, μετάξι  αλεξανδρινό ......

Ο παππούς μου πέθανε μετά λίγα χρόνια μετά τον εμφύλιο  (δεν τον γνώρισα, δεν είχα γεννηθεί πριν 

τον θάνατό του)

Η γιαγιά μου βυθίστηκε στην φτώχεια 

Στην νεα της ζωή δεν υπήρχε το αφήγημα της οδύνης 

Φορούσε ένα παλτό ελαφρύ μαύρο --αδύνατη 45 κιλά άνθρωπος 

και έκανε το στασίδι του Αγίου Γεωργίου παρηγορία 

Αρχισε να διαβάζει αρχαία ελληνικά και μελετούσε τα εκκλησιαστικά κείμενα σα μαθήτρια 

Παράλληλα ανάθρεψε μια και συγκατοικούσανμε την οικογένεια του θείου μου,  τις εξαδέλφες μου με 

στοργή νεας γυναίκας,

αφαιρώντας 

από πάνω της τα χρόνια !!!!!!

Η γιαγιά μου ήταν πιστή σοβαρή και σε βάθος 

Πριν κοιμηθεί διάβαζε τους βίους των Αγίων και οταν πήγαινα μου διηγείτο ένα βίο απλοποιημένο

Παντρεύτηκα 22 χρόνων...κι η γιαγιά μου μη έχοντας πόρους μου έκανε δώρο την Αγία Γραφή......

Την φύλαξα , την εναπόθεσα στο συρτάρι που ήταν δίπλα μου στον ύπνο και είναι  το προσωπικό μου

φυλαχτό 

Στην ερημία που σήμερα ακολουθώ 'εφτιαξα ένα σάκκο με δυό αλλαξιές και την Αγία Γραφή της 


γιαγιάς μου

Τίποτε άλλο 

Στ αυτιά μου κουδούνιζαν οι συμβουλές οτι στα δύσκολα 2-3 ελιές και μια φέτα ψωμί είναι ολόκληρο 


θρεπτικό γεύμα 

 .......πριν αρκετά χρόνια η γιαγιά μου άφησε τα εγκόσμια .....

Σήμερα θυμήθηκα τον Νικόλαο Φιλοσοφώφ τον Ρώσσο ναύαρχο που έγινε φαροφύλακας μετα την 

εκδίωξη από τους μπολσεβίκους, στα Κύθηρα 

Ο Νικόλαος, ταξίδεψε με 2-3 αλλαξιές και την Αγία γραφή στην αγκαλιά για να ρθει στην Ελλάδα 


Γνωστός των βασιλέων εδώ λόγω της Ολγας που ήταν γνωστοί απέφυγε να ζητήσει χάρη 

Και ζήτησε στις υπηρεσίες του Υπουργειου Ναυτικών να τον στείλει να φυλάει κάποιον Φάρο

<Αλλωστε έχω ανάγκη προσωρινά μιας βαθειάς ερημίας και με 2-3 ελιές και μια φέτα ψωμί είμαι 

απολύτως ικανοποιημένος > τους είπε 

Βρέθηκε στα Κύθηρα όπου και εκεί πέθανε και ουτε ένας δεν ήξερε τι βάσανα και οδύνες πέρασε 

Ουτε και η Ζαμπία η τρίτη γυναίκα του που του χάρισε έναν γιο τον Νικήτα 
.............................................................................................
Είμαι απολύτως ευτυχής λοιπόν

Μια καρέκλα , ένα παράθυρο με θέα το πελαγο 

στην παρέα η γιαγιά μου η Αννα και ο Νικόλαος Φιλοσοφώφ 

Απολύτως ικανοποιημένη !!!




Πηγή: ΑΣτάικου Ανάρτηση: ΑΣτάικου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΒΑΛΤΕΤΣΙ

Εκείνο που θυμάμαι από την Ηρωϊκή Μάχη στο Βαλτέτσι είναι η φωνή του Γέρου και του Μητροπέτροβα κι από κοντά ο Νικηταράς: "Σκωθείτε Ορθ...