....αν υπάρχει πιθανότητα ειρήνης σίγουρα την ακολουθεί η ελπίδα
πάει ανάποδα δηλαδή
___________________________________________________________________
Γκρέγκορι Ναζ, ο κορυφαίος καθηγητής Κλασικής και Συγκριτικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, ένας πρωτοπόρος στη διάδοση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας με ψηφιακά μέσα.
Συνεχίζετε τη μελέτη του μοντέλου των Ελλήνων ηρώων από τον Ομηρο;; Σήμερα θα επιβίωναν οι κλασικοί και προκλασικοί ήρωες;
Οι εποχές όχι μόνον αποηρωοποιούν τα πάντα και τους πάντες, αλλά λειτουργούν σαν καταλύτες αντιηρωικότητας.
«Η αρχαία έννοια ενός ήρωα παρεξηγείται σήμερα. Περιμένουμε ο ήρωας να είναι πρότυπο σε τέτοιο βαθμό, ώστε ηθικά να μπορούμε να τον κοπιάρουμε. Δεν είναι όμως αυτή η αρχαία ιδέα του. Είναι "μεγαλύτερος" από τη ζωή, όχι μόνο με τη θετική έννοια. Γιατί ο ήρωας είναι κάτι δυναμικό και όχι ένα φωτογραφικό ενσταντανέ. Βρίσκεται σε αγώνα με τον εαυτό του και με τις θεότητες. Και εδώ συναντάται με την ανθρώπινη φύση μας. Οι αρχαίοι Ελληνες ήρωες είναι σαφώς πιο αισιόδοξοι από τις μεταηρωικές εποχές. Οι ήρωες διέπραξαν εκτός από θαυμάσιες πράξεις και φρικτές, αλλά και αυτές είναι κομμάτι του σημερινού πολιτισμού»._
ΟΛΥΜΠΟΣ φωτό
αντίλογος !
Η προσέγγιση αυτή μας οδηγεί να ορίσουμε τί είναι --ήρωας ---σήμερα;;
Θα έλεγα ο ηρωϊσμός αφαιρουμένης της φρίκης
Η ανθρωπότητα δεν δύναται να σηκώσει άλλη φρίκη
άκλιτον
Συνέχεια Γκρέκορι Ναζ
- Οι ελληνικές ανθρωπιστικές σπουδές όμως βρίσκονται σε κρίση στη Δύση.
«Αλλά ξαφνικά εκδηλώνεται ένα δυναμικό ενδιαφέρον από την Κίνα γι' αυτές! Δεν διαθέτει η Ελλάδα τη χρυσή φόρμουλα για το υλικό κεφάλαιο, αλλά έχει πετύχει την τέλεια φόρμουλα για το πνευματικό κεφάλαιο. Χρησιμοποιώ εσκεμμένα τη λέξη "κεφάλαιο" για να προκαλέσω. Οπως ο Περικλής, σύμφωνα με τον Θουκυδίδη, λέει "η πόλη των Αθηνών είναι η μορφωτική καρδιά της Ελλάδας", έτσι και η Ελλάδα είναι το μορφωτικό κέντρο του κόσμου. Αποτελεί ειρωνεία το ότι ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας μιλά για την εξιλέωση της Ελλάδας. Της χώρας που δεν συνεργάστηκε με ένα από τα πιο επικίνδυνα καθεστώτα λέγοντάς του "Οχι". Αυτός ο πολιτισμός, που βρίσκεται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στους μετανάστες της και σε ένα τρόπο ζωής, είναι μια παράδοση, μια κληρονομιά, η οποία έχει μεταβιβαστεί με τη γλώσσα, μεταγγίζοντας αξίες που δεν έχουν σχέση με τον ιμπεριαλισμό αλλά με τον ανθρωπισμό. Προτείνει ο ελληνικός πολιτισμός ένα θαυμάσιο μοντέλο ουμανισμού.
________________________________________________________________________________
Νὰ μὴ θέλεις τίποτα, νὰ θέλεις τὸ τίποτα, νὰ μὴ θέλεις: αὐτὲς εἶναι κατὰ σειρὰ οἱ δυνατὲς κλιμακώσεις τῆς βούλησης.------Παναγιώτης Κονδύλης------
...........................................Ερμηνεύοντας το, έχω την γνώμη, οτι είναι ένας από τους ευστοχότερους ορισμούς για την ελευθερία
Επειδή η ελευθερία δεν είναι το θέλω και η επιθυμία αλλά κάτι βαθύτερο ριζωμένο στην ύπαρξη του κάθε ανθρώπου
Και οι αγώνες για την "λευτεριά" απορρέουν από την βαθιά ζώσα πηγή του όντος
Αποτελούν με την ελευθερία κύκλους ομόκεντρους άλλωστε
Ερωτας είναι η παράδοση εκτός της επιθυμίας
Είναι λύτρωση διαπερνώντας την κλίμακα --του να μη θέλεις--
η σύμπτωση σ αυτό το σημείο αποτελεί την ουσία της μέθεξης των δύο
______________________________________________________________________
2015
Δεν υφίστανται υποδείξεις,του ενός προς τον άλλον.
Αν, διακατέχεσαι από τη ψεύτικη εικόνα σου,οι υποδείξεις σε μειώνουν.
Η κατασκευασμένη εικόνα έχει κυρίως πλήξει εμάς τις γυναίκες.
Το ψευδές αγκαλιάζει όλα τα κύρια ανθρώπινα μέρη.
Με τον εαυτό τυλιγμένο σε άλλο περιτύλιγμα η ύπαρξη μας δεινοπαθεί.
(σημ. έχοντας καταλήξει σε αυτό που έγραψα το 2015
είχα αναγκαστεί να παρουσιαζω εικόνα αλαφριά και φιλάρεσκη
αυτό με βοήθησε να ολοκληρώσω τις σημειώσεις μου για τις γυναικες
για το φύλο μου
με κατακλείδα
ότι
εαν η γυναίκα δεν ξαναγεννήσει τον εαυτό της ουσιαστικά έχει αποδομήσει την έννοια της ανδρείας )
άκλιτον
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου