Κυριακή 24 Μαρτίου 2024

.....ένας διάλογος μ έναν φίλο δάσκαλο στην Αρκαδία το 2017



(Η παράθεση του διαλόγου επειδή έχει περαιωθεί το όριο της 10ετίας όπου ακολούθησα έντονες και με οξύτητα δικές μου γραφές σχετικά με τα πατριωτικά θέματα ουτως ώστε να μπορέσω να καταλάβω--πού συγκλίνουμε και άν--σ  έναν κοινό τόπο
Ότι αποκόμισα το δημοσιοποιώ και βέβαια δεν πρόκειται για πρωτότυπες σκέψεις  και διεξοδικές μελέτες αλλά ότι μπόρεσα να συνθέσω
Οπότε είχε αποκριβεί η προσωπική μού, νοητική τροχιά που ήταν, ό,τι η πατρίδα είναι ρέον φως της ύπαρξης 
Με αυτή την προσέγγιση  έχουν γραφτεί πολλά που όμως τα είχα αποσύρει συνειδητά)

Ακολουθεί ο διάλογος

(άκλιτον) Ιστορίες από παππού σε γιό και σε εγγονό

"να αυτή ναι η φουστανέλα των καπεταναίων, τούτο δα η ..μαντηλοδεσιά
τρέχαν στον ώμο τα μαλλιά σαν χαίτη αλειμμένη με μεδουλάρι
αυτό είναι ιερό ...είναι μπαλάσκα με χαρακτή την Παρθένο Αθηνά
α...να ...κι ο ντουλαμάς..."
τα κοίταζες , τ αγάπαγες και έρχονται πληρωμένοι ή αδαείς χαχόλοι να σε πουν
φαντασμένη μαϊμού
ως φαίνεται εμείς οι Ελληνες μετά τους Ρωμαίους γίναμε μαϊμούδες και πιθήκια..!
Μιλάς για το "κρυφό σχολειό"
και σε κοιτάζουν ύποπτα......!
ήττα βαρύτατη στο πεδίο της σκέψης.
Κι όμως η γλώσσα σώθηκε επειδή κάποιοι μπήκαν μπροστάρηδες. 


(Ο φίλος Δάσκαλος) Άννα δεν υπήρχαν κρυφά σχολειά. Μια απλή έκανα σκέψη όταν ήμουν παιδάκι. Στον ----της Κυνουρίας λειτουργούσε σχολή από 1798. Αναρωτιόμουν γιατί τα τότε παιδάκια να τρέχουν στα ξωκλήσια και στα μοναστήρια . Αργότερα διάβασα ότι οι Τούρκοι δεν πείραξαν τα γράμματα και την εκκλησία .Αυτά είναι γραμμένα και αποδεικνύονται εύκολα . Τώρα το ότι χρειαζόμαστε εθνικούς μύθους αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα- Ευχαριστώ.

(άκλιτον)Κρυφό σχολείο (το όνομά του φίλου). σήμαινε η ανάγκη να παραμείνει ο λαός ενωμένος με το κοινό του βασικό γνώρισμα , πάση θυσία.Αυτό που ένωνε τους υπόδουλους ήταν η γλώσσα η ελληνική προερχόμενη από τους απώτερους αρχαίους χρόνους και το θρήσκευμα.Η γλώσσα και τα γράμματα και η θρησκεία,αποτέλεσαν το μεγάλο όπλο που μας κράτησε όρθιους. Αυτόν τον αγώνα --πάση θυσία τα γράμματα τα ελληνικά--ονομάζουμε κρυφό σχολειό΄. Μην αυταπατόμαστε οτι οι Οθωμανοί κατακτητές ενεργούσαν διευκολύνοντας τους κατακτημένους.Μετά τα Ορλωφικά η βαρβαρότητα και οι σφαγές υπήρξαν τερατώδεις.Εσύ τί λες;; Μέσα σε όλο αυτό είχαμε και τους καλούς Τούρκους που από τη μιά μας έσφαζαν και από την άλλη άφηναν ελεύθερα σχολειά;;;Ο Φωτάκος φυγαδεύτηκε από τον πατέρα του τον ίδιο στην Οδησσό για να μη σφαχτεί από τον Τούρκο.

Και μια μικρή διήγηση από τον πατέρα μου (που συνήθως αποφεύγω να αναφερθ'ω),Θα αναφερθώ, μιά και είμαστε αγαπητέ φίλε πατριώτες.Ελεγε λοιπόν: Κοιτούσαμε το ιστορικό καριοφίλι βαλμένο πάνω απ τα αγκωνάρι της πόρτας. Κι ήταν μέσα μας όλοι οι στρατοί παραταγμένοι.Μύθος ήταν. Αλλά μύθος  αληθής !

Οσο αφορά τις γραφές που βγάζουν λάδι τους κατακτητές αυτές είχαν πηγές κυρίως τα φιρμάνια.Ξέρεις στην ιστορία κάποιον πχ σαν τη χούντα την εδώ να λέει αλήθειες μέσα από τα κρατικά της έγγραφα;;;

Οι ιστορικοί αποδομητές στηρίζονται στα επίσημα δημόσια οθωμανικά έγγραφα δλδ στα φιρμάνια

Και μιά και τα λέμε αρκαδικά και ορεινά τούτη εδώ τη δύσκολη ώρα για το μέγα κοινό μας....Τί άραγε να αισθάνονται όλοι αυτοί που μισούν και απεχθάνονται ότι είναι Ελλάδα;;; Τούτο το πράγμα , δεν δύναμαι να το εννοήσω..! Αγαπητέ πατριώτη χαίρε...!Τα ξαναλέμε..Εχουμε δρόμο δύσβατο..!

(Ο φίλος Δάσκαλος) Άννα καλός κατακτητής δεν υπάρχει. Οι τούρκοι δεν μεταρρύθμισαν το κοινοτικό σύστημα . Έδωσαν προνόμια στην εκκλησία. Επειδή ήταν άξεστοι δεν τους ενδιέφεραν τα γράμματα και τις τέχνες . Είναι μεγάλη η ιστορική περίοδος κα σίγουρα θα υπήρξαν και διωγμοί  Ο Φωτάκος θέλει πολύ μελέτη. Ήταν από τους τίμιους αγωνιστές και έγραψε αξιόλογα και τεκμηριωμένα απομνημονεύματα . Θα μου δώσεις να ρίξω με το καρυοφύλλι ;;;;!!!!!!!!!!!!!!!!

(άκλιτον)Α....πονεμένο....! Το άρπαξαν οι Γερμανοί στ Ανάπλι σε έφοδο στο σπίτι του (δεν ειχε παντρευτεί την μάνα μου που γνωρίστηκαν το 1953( και το πέταξαν στο λιμάνι...! Ο πατέρας μου κρύφτηκε για να μην πέσει στα χέρια τους (ήταν με το μέρος του ΕΑΜ , αν και ήταν Νομίατρος) Μετά από χρόνια.παιδάκι απ το χέρι του, και βόλτα στό λιμάνι, περνούσαμε από το σημείο πνιγμού του καριοφιλιού. Ο πατέρας μου έβγαζε το ψαθάκι κι έσκυβε με ..σέβας...Αυτά.Για την ιερή του Μνήμη, μέρες που είναι..!
Οπότε , αγαπητέ φίλε  το καριοφίλι , ακουμπά στην καρδιά ...νοητικά και αοράτως!

----------------------αυτά τα ολίγα

η φωτό είναι του Άγγελου Ασκληπιάδη με τἰτλο 
Άνοιξη στην Τίρυνθα

________________________________


Ακολουθούν κάποια άρθρα από την δική μου μικρή έρευνα

.............Α// Προϋποθέσεις λειτουργίας Κρυφών Σχολειών
Ανάμεσα στα πιο γνωστά τεχνάσματα των «απομυθοποιητών» ή αλλιώς αναθεωρητών ιστορικών, είναι η παραχάραξη των ισχυρισμών εκείνων που θεωρούν ιδεολογικούς τους αντιπάλους. Για παράδειγμα, κανείς σοβαρός μελετητής δεν λέει ότι οι Τούρκοι απαγόρευσαν σε όλη την Τουρκοκρατία την παιδεία και μάλιστα επίσημα, ή ότι της δημιουργούσαν προβλήματα σε όλη την επικράτεια και σε όλες τις περιόδους. Αυτά είναι ακραίες θέσεις που τις προβάλλουν οι αναθεωρητές για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς τους.
Όπως περιγράφει ο Ι.Μ. Χατζηφώτης, η ιστορική πρόταση των υπερασπιστών της ύπαρξης των «Κρυφών Σχολειών», είναι ότι αυτά χρησιμοποιήθηκαν, «όπου οι συνθήκες δεν ήταν πρόσφορες». Έτσι, λειτουργούσαν «‘’κρυφά σχολειά’’ στις περιοχές που δύστροποι πασάδες και μπέηδες δυσχέραιναν τη λειτουργία φανερών»[2].
Για παράδειγμα, σε μια από τις μαρτυρίες που θα δούμε αναλυτικά παρακάτω, ο λόγιος Χριστόφορος Άγγελος, στα 1600 περίπου, αναφέρει αυτό ακριβώς:
«Πάσχει η των Ελλήνων εκκλησία σήμερον […] Η δε αιτία της κακίας ταύτης τοιαύτη εστίν. Ο μέγας Τούρκος (τουτέστιν ο βασιλεύς των Τούρκων τε και χριστιανών) επιθυμεί και θέλει έχειν ειρήνη μετά των υποτασσομένων αυτώ. Αλλά τινες εκ των αρχόντων σφόδρα υπάρχουσι κακοί και υπερήφανοι, και εκ των τοιούτων πάσχει η των Ελλήνων Εκκλησία πολλά κακά. Τούτου ένεκα, ούτε φροντιστήριον δύναται είναι, ούτε διδάσκαλός τις εφιέμενος διδάξαι μαθητάς δύναται μείναι εν ενί τόπω».
Να λοιπόν μία από τις πολλές, σαφέστατες μαρτυρίες περί απαγόρευσης της παιδείας, που δυστυχώς οι αναθεωρητές δεν «κατάφεραν» να βρουν και να μας τις παρουσιάσουν…
(«Πόνησις Χριστοφόρου του Αγγέλου Έλληνος του Πολλών Πληγών και Μαστίγων Γευσαμένου αδίκως παρά των Τούρκων δια την εις Χριστόν Πίστιν», Οξφόρδη 1617, σελ. Α2)


..........Β// . Απαγορεύσεις και θηριωδίες κάνουν αναγκαία την ύπαρξη Κρυφών Σχολειών
«Εις τας αρχάς του 1798 έτους [ο Κούμας] ανεδείχθη διδάσκαλος του Ελληνικού σχολείου της πατρίδος του Λαρίσσης, ήτις […] απέκτησε το καλόν τούτο [δηλαδή το σχολείο], το οποίον εστερείτο τριάκοντα περίπου έτη»[8]! Μάλιστα, στην υποσημείωση της σελίδας 384 του 10ου τόμου, ο Κούμας λέει πως ο Λαρίσης Διονύσιος, «ο καλός ούτος ποιμήν ανήγειρε και το παλαιόν Ελληνικόν σχολείον»[9]. Άρα, πιθανόν και το σχολείο να το είχαν γκρεμίσει!
Η μαρτυρία του Κούμα αναφέρεται στην περίοδο των Ορλοφικών, που ως γνωστόν, όχι σε εκκλησίες και σχολεία δεν έλπιζαν οι υπόδουλοι, αλλά ούτε για τη ζωή τους ήταν βέβαιοι, αφού οι Τούρκοι, για αντίποινα, «ετουφέκιζαν καθ’ εκάστην 10-20 Χριστιανούς»[10].
Και φυσικά, οι «ανεκτικοί» Τούρκοι εξαφάνισαν κάθε ελπίδα για παιδεία στην περίοδο αυτή:
«Μετά τον ρωσικόν πόλεμον του 1768-1770 έτους, εις καμμίαν πόλιν της Τουρκίας δεν επρόκοπταν οι Γραικοί ούτε εις πλούτη, ούτε εις γνώσεις»[11].
(Κούμας Κων., «Ιστορίαι των ανθρωπίνων πράξεων από των αρχαιοτάτων χρόνων έως των ημερών μας», τόμ. 12, εν Βιέννη 1832, σελ. 540)


..........Γ ///Οταν μιλάνε για «απομυθοποίηση», ας έχουμε υπόψη μας ότι πίσω από τον όρο αυτό κρύβονται ιδεολογικά κίνητρα και όχι η ισότιμη αντιμετώπιση των πηγών και η τίμια επιστημονική έρευνα.

Η τακτική που ακολουθούν οι αναθεωρητές με τις πηγές, υποβαθμίζει τραγικά την ιστορική επιστήμη.

.......Δ// 5. Τα «παιχνίδια» των αναθεωρητών με τις πηγές: Τα φιρμάνια
Οι «ιστορικοί» αυτοί επικαλούνται σχεδόν πάντα δύο ειδών, βολικές γι’ αυτούς, πηγές: Τις επίσημες Τουρκικές και τις επίσημες Εκκλησιαστικές.
Και για όσους δεν κατάλαβαν το τέχνασμα που κρύβεται εδώ, το εξηγούμε με απλά λόγια:
Όλη σχεδόν η Τουρκική θηριωδία πηγάζει από τους τοπικούς διοικητές, από τους ανεξέλεγκτους Γενίτσαρους και από τον μανιασμένο τουρκικό όχλο. Επειδή λοιπόν στα επίσημα διατάγματα της κεντρικής διοίκησης η βία αυτή δεν καταγράφεται, αφού με αυτά γίνεται και εξωτερική πολιτική μέσω της οποίας οι Οθωμανοί παρουσιάζουν ανεκτικό προσωπείο για να αποφύγουν προστριβές με τα ισχυρά χριστιανικά βασίλεια, οι αναθεωρητές ανακάλυψαν στα φιρμάνια αυτά την ιδανική πηγή για τα στρατευμένα «ιστορικά» τους βιβλία!
Και τους ρωτάμε: είναι ποτέ δυνατόν, να ισχυρίζεστε ότι για να μάθετε λεπτομέρειες για τα βασανιστήρια της χούντας, εσείς θα διαβάζετε μόνο τα… Δελτία Τύπου των χουντικών;! Δηλαδή, αν στις επίσημες δηλώσεις τους δεν αναφέρουν βασανιστήρια, εσείς θα είστε πλέον βέβαιοι ότι βασανιστήρια δεν υπήρξαν;!
Δυστυχώς, τα ίδια ακριβώς κάνουν οι αναθεωρητές και με τα περίφημα «προνόμια» της Εκκλησίας. Για τα οποία, πάντα αποσιωπούν ότι δεν αφορούσαν κάποιου είδους συναλλαγή του κατακτητή με την Εκκλησία, αλλά τα πρόσφεραν έτσι κι αλλιώς οι Οθωμανοί στους υπόδουλους, από τακτική, για να εξυπηρετήσουν αποκλειστικά τα δικά τους συμφέροντα. Διότι, όταν κατακτάς κάποιον, πρέπει να αφήσεις ως ένα βαθμό αυτοδιοίκηση στον υπόδουλο ώστε να μειωθούν οι προστριβές με τον κατακτητή αλλά και οι ανάγκες για πολυδάπανες στρατιωτικές φρουρές.
Το κυριότερο όμως είναι ότι οι αναθεωρητές, ουδέποτε κάνουν λόγο για το γεγονός ότι ο όρος «προνόμια» ήταν τελικά κενός περιεχομένου, αφού από τους ογδόντα δύο συνολικά Πατριάρχες επί Τουρκοκρατίας, «κατά μέσο όρο ένας στους δυο Πατριάρχες εκτελέστηκε, εξορίστηκε ή βασανίστηκε»[13]! Και βεβαίως, από τα πολλά δήθεν «προνόμια», οι «θανατικές εκτελέσεις Πατριαρχών και Μητροπολιτών [έφτασαν τις] 101 στη διάρκεια της Οθωμανοκρατίας»[14]! Στην ουσία δηλαδή, τα περίφημα «προνόμια» «ήταν για τους Τούρκους και το σουλτάνο γράμμα κενό, αφού αμέσως και κατάφορα, αλλά και όποτε οι ανάγκες και τα συμφέροντα τους εξυπηρετούσαν, τα παραβίαζαν, σε σημείο ώστε αυτό να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση»[15]. Σε αντίθεση δηλ. με τις υποσχέσεις των Τούρκων, «τα προνόμια αποδεικνύονταν στο τέλος κίβδηλο νόμισμα»[16].
Είναι λοιπόν φανερό, ότι η τακτική που ακολουθούν οι αναθεωρητές με τις πηγές, υποβαθμίζει τραγικά την ιστορική επιστήμη.
Όλες οι αντιδράσεις



Πηγή: ΑΣτάικου Ανάρτηση: ΑΣτάικου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ICE--2

ΡΕΣΑΛΤΟ Τα πράγματα της ζωής μας δεν συμβαίνουν και τα μεταφέρουμε ως συμβάντα σε ἐνα άδηλο και αχανές σύμπαν  Επειδή μας λείπει ένα ΡΕΣΑΛΤΟ...